juli 2014

ENDELIG!

Hei dere! Er bare innom for å skryte. Jeg kom meg endelig på trening! Jeg er ikke en person som enkelt trener regelmessig, jeg er egentlig nokså bedagelig på den fronten.. Derfor er jeg stolt. Endelig trening igjen, og det satt langt inne for å si det mildt. Etter tre grillpølser og en kroneis til middag liksom. Men folkens, det var digg og anbefales :-)

SOMMERENS BIKINIER

God morgen! Nå blogges det mellom matpakkesmøring og pakking av strandbaggen. Vi er på farten men må bare slege ut dagens innlegg først.. Er skikkelig i bloggemodus om dagen og det er så gøy! Bildene ovenfor er mine nyeste bikinier (jeg skriver "mine nyeste" som om jeg kjøper bikini annen hver uke, det gjør jeg ikke. Heller annen hvert år..) som jeg kjøpte da jeg var i NY. De er fra Victoria Secret og sitter utrolig godt på. Det er ikke bare bare skal jeg si dere etter 3 svangerskap og amming. Eneste grunnen til at jeg fant disse er fordi jeg for en gang skyld klarte å ta i mot hjelp. Hva er det med oss nordmenn, eller jeg skal ikke ta alle over en kam - så hva er det med meg, og mange nordmenn som ikke er glad i å ta i mot hjelp? Jeg kom inn i den gigabutikken med undertøy så langt øye kunne se. Det kommen en superkoselig butikkansatt bort å spør meg om jeg trenger hjelp. Jeg svarer automatisk "No thank you, I´m´just looking". Assa, hvem prøver jeg å lure? Eller imponere for den skyld.. Jeg valser jo rundt som om jeg har peiling. Saken er jo at jeg aner ikke hvilken størrelse jeg bruker lenger, heller ikke hvor noe er. Jeg tok meg selv i nakken og spurte om hjelp.. Etter 40 minutter med sosing vel og merke. Den søte hjelpen målte meg raskt og fant frem noen overdeler som satt som skudd!

Note to self; Ikke tro du der noe. Tørr å be om hjelp.

Når det er sagt så sitter den ikke SÅ godt på.. Eller når jeg står rett opp og ned så gjør den det. MEN da jeg var på stranden her forleden svømte Maya, Jenny (med armringer) og jeg ut til flytebryggen.. Der var det også 5 andre tolvåringer, både gutter og jenter. Maya og Jenny kjenner mammaen sin så når de vil ha meg til å gjøre noe så kaster de ut utfordringer og snakker litt mellom seg "WOW, tenk om mamma turte å hoppe a! Tenk om mamma kunne ta bomba a!" Jeg er ekstemt forutsigbar på det område og kjenner lysten til å tøffe meg ta helt over. Roper ut "SE PÅ MAMMA NÅ" og stuuper uti det peneste jeg kan. I det jeg treffer vannet kjenner jeg at ALT forsvinner. Jeg er så fjern at jeg hadde glemt å knyte bikinien over skuldrene, den var kntt bak ryggen. Bikinitrusa klarer jeg så vidt å fange med tåa, og overdelen er surret rundt magen.. At vannet var så klart at vi så til bånn på 4 meters dyp var ikke så kjekt det heller. Jeg fomler litt rundt under vann til jeg må opp for luft mens jeg hååper hele bryggen så mammaen til Maya og Jenny sitt mislykka stup. Veeel.. De så det. Det var mye fnising da jeg måtte ta "the walk of shame" opp stigen.. Maya og Jenny syntes heldigvis det var dødsmorsomt, og forhåpentligvis er de så små at de ikke skjønte at det ikke var en del av planen.

Så sånn er det. Ellers god bikini altså! bare strikken som er litt tam ;-) Nå er det strandtid! Skal huske å holde på trusa i dag!

BADEDAGER OG VARME KVELDER

God morgen folkens! I dag var det tungt å stå opp! I dag skal jeg nemlig draaa meg selv + tre kids ned på trening igjen. Har hatt 2 uker fri med unntak av et par økter, og det merkes både på kropp og sinn. Jeg er livredd for å "slutte" helt som alle de andre gangene jeg har begynt å trene så nå må jeg bare. Jeg blir enda svakere i benet etter en pause på 2 uker, og det er ikke bra. Derfor skal det trenes FØR strandliv med is, og det som følger med.

I går kom kjæresten min hjem, han har gått glittertinn i helgen. Jeg kjenner det stikker litt i magen av misunnelse. Jeg elsker å gå i fjellet, men jeg er usikker på om jeg noen gang vil ha kropp til å gjøre det igjen. Dumt å fokusere på ting man ikke kan, når det er så mye som man faktisk kan. Så skjerpings der.. I går kveld tilbragte vi nok en kveld på terrassen sammen med solnedgangen. Ikke så rart når det er 27 grader ute så sent.. Nå er det bare å puste inn sommerluften og nyte dette. Før vi vet ordet av det så er det over..

I dag skal vi som skrevet på t r e n i n g - skriver det igjen så jeg ikke kan lure meg unna. Der etter skal vi på en koselig sen frokost før vi inntar stranden. Jeg ELSKER å bade i havet, og det gjør barna mine også, det er ennstemmig hva vi gjør på varme dager som dette. Maya svømmer selv, og Jenny svømmer som en liten fisk med svømmeringer så vi svømmer ut til brygga. Jentene syntes det er så spennende at øynene nesten snurrer rundt. Svømme til et sted der til og med mamma ikke kan stå (ikke det at det er så utrolig, jeg er kun 1.60 høy, men det vet ikke de, hah!) Ha en fin sommerdag fine dere!

GIRLS WEEKEND

Og OC da! Ellers har det vært en skikkelig jentehelg. C har hatt sin årlige tur til Galdgøpiggen mens vi har vært på stranden fra 11 til 18, spist god mat, vært sent oppe og sett på filmer.
I går hadde jeg besøk og vi satt på terrassen og løste verdensproblemer med hjemmelaget pizza, kald øl og masse digg. Livsviktig med sånne kvelder!

Nå skal vi pakke sakene nok en gang å flytte ned på stranden for dagen. Det ser virkelig ut som jeg er på flyttefot med vogn, tre barn, frysebag, 2 strandstoler, parasoll og håndklebaggen. Når jeg ser andre som ikke har det samme livet så blir jeg noen ganger litt misunnelig. Tenk å dra på stranden med kun sin egen lille bag? Jaja, om noen år... Ellers ca 13 år tipper jeg, da ser dere meg meg nylakkerte negler, en bok og en søt strandveske under armen ;-) Nå må jeg begynne å laste inn i bilen! Sirkus Nordby skal på stranden!

DØGN 2 PÅ MANHATTAN

God morgen! På tide med siste rest av turen vår. Det spørs om det blir et døgn 3 innlegg, jeg tok nemlig ikke så mange bilder dagen vi dro selv om vi ikke dro før sent på kvelden.

Anyways.. Døgn to var konsertdagen og de bildene har jeg vist dere her. Før vi dro til the garden for å se Katy Perry så tok vi en tur helt ned i byen å så på statuen (fra land - ville IKKE bruke mange timer i kø) shoppet i SOHO, besøkte Chinatown og Little Italy.  Det ble en lang dag og vi fikk gjort MYE. Akkurat som dagen før, men da gikk vi den andre retningen, altså oppover. Snakk om å få mest mulig ut av dagene! Vi hadde en utrolig fordel i at Christian har vært der tidligere.

Brekkie på gata! Yup! Vi ELSKER foodcourten og følte det var det eneste stedet som gikk raskt, og de hadde sunn mat. Økologisk yoghurt med bær!

Det ser nok ikke så koselig ut, men det var faktisk det. Bare oss to som tittet på det travle livet til alle som løper til jobb. Aldri følt meg mer avslappet, tror jeg.

Hvordan gikk det med benet mitt? Skikkelig dårlig. Men med rikelig dose smertestillene, masse pauser og masse taxi så overlevde jeg. Smertene kom som kastet på meg som vanlig, men det var verdt det.

Marked i New Jersey.. Helt betatt! Alt av friske bær, blomster og grønnsaker + myyye mer.

Jeg måtte stoppe å skravle litt, jeg var så nysgjerrig på hvor mye de solgte i løpet av en dag..Tenk å ha dette utenfor døren sin?

Så himla sjarmerende!

Okey folkens, hold dere fast! Her bor Leo. Altså Leonardo Dicaprio. Oh yes! Kall oss gale men vi undersøkte lift på forhånd hvem som bodde NY (det finnes jo et eget kart) og i et område rett før SOHO så var det flere som bodde.. Rett etter vi hadde gått fra Leo sin leilighet (han var visst ikke hjemme, men HALLO - tenk om han hadde kommet!!) så gikk vi rett på en annen kjent skuespiller. Litt morro da! Vi var også utenfor leiligheten til Bowie!

My man. En av mange pauser.. Denne gangen i en søt park der det krydde av vennlige ekorn.

Down town.

Belønning for å ha kommet oss helt ned til vannet!

Så sykt bra konsert! Det var i stor grad arenaen sin skyld. Makan til bra sted, intimt men samtidig masse mennesker. Flere dame toalett enn herre. Mange utganger. Overhode ingen følelse av et overfylt sted selv om det var 25.000 mennesker der. Katy Perry, som nevnt før har fått en ny fan! Hun var også såå bra!

God lørdag folkens, nå skal vi spise frokost i solen! Gud for noen deilige dager vi har ♥

DØGN 1 PÅ MANHATTAN

Heii! Vips var jeg her igjen, med gledestårer i øynene! Lykke har nemlig fikset nettet som har vært nede siden vi kom hjem - derav kun updates på instagram og ingen på bloggen.. Jeg lovet jo bildestorm av kjærsteturen vår til NY forrige uke. Herlighet FOR en BY, og for en TUR! Jeg elsket ALT! Jeg ble virkelig storm forelsket, og hadde halvveis kjærlighetssorg da vi dro hjem. Godt det var tre små troll som ventet hjemme. Jeg viser bilder døgn for døgn jeg, da er det lettere å skrive hva vi gjorde også. Vi reiste mandag ettermiddag og landet i Norge fredag formiddag, dvs hele tirsdag, onsdag og halve torsdag på manhattan.

Vi landet mandag kveld, kom oss gjennom flyplassen, inn i en grønn (!) taxi og over til manhattan. Følelsen jeg fikk da vi kjørte over broen og jeg fikk øye på den sinnsyke byen kommer jeg aldri til å glemme. Det var et yrende liv, så høye skyskrapere og mye lys.. Selv om vi begge hadde sovet lite på flyet og var skikkelig slitne (det var jo straks morgen i Norge) så dro vi ut. Christian var så gira på å vise meg byen, og jeg var gira på å se. ALT! Vi startet med Time Square. Det er jo ekstra kult å se midt på natten. Like mye mennesker som Oslo på 17 mai - I love it! Vi tok noen drinker, spiste nattmat og gikk etterhvert å la oss på hotellet. Bildene ovenfor er tatt fra hotellrommet vårt, som dere ser så bodde vi veldig sentralt, vi så rett på empire state building.

Morningen etter våknet vi tidlig, som vanlig - og var ute av døren klokken 08. Da var jeg så klar for shopping og titting at vi gikk innom nærmeste food court å handlet frokost, i stedet for å sitte inne å spise og "sløse tid" som vi følte der og da. Dette endte vi faktisk med å gjøre til både lunsj og kveldsmat også, men da fordi de har så sykt mye og god mat der!

Vi brukte hele den første dagen på å bevege oss oppover fra midtown til upper east side. Vi spiste lunsj i Central park, og gikk tur der også. Som jeg allerede har skrevet, jeg ble helt forelsket i stedet.. Så himla romantisk å bare være der med han jeg liker best også. Holde hender, sitte på en benk å titte på alle de rare menneskene. Der er det nesten vi som skiller oss ut, fordi vi er for straighte...

Da vi kanskje egentlig burde gått og lagt oss pga jetlag, og en utrolig lang dag valgte vi heller å sjekke ut de utestedene som er ratet best, og som skal være de hotteste på manhattan. De var freshe! Drinker, my man, rooftop og utsikt over hele byen. Oh yes! Hit må jeg dra med jentene også!! Vi var i seng til 02, og regnet oss ut at hvis vi sov i 6 timer så overlever vi fint dagen etterpå også ;-)

Bilder fra døgn 2 coming up next, men først skal vi en tur på stranden - det er skyfri himmel!!

OFF TO NEW YORK CITY

Kofferten er pakker, frokosten inntatt, barnas bagger er klare og vi drar straks avgårde. Først for å levere den lille flokken vår. Jentene skal litt forskjellige steder, mens OC skal være hos mommo! Jeg legger igjen macen hjemme, men blogger fra mobilen og har med kamera, så forvent NY-spam når jeg kommer hjem på fredag!

RETT FRA TRENING

Dette er et samarbeid med min fine svigerinne fordi jeg får teste forever ULTRA :)

God morgen! Håper dere har sovet godt? Jeg våknet av en sint OC sto å skrek i sengen etter å bli tatt opp. Garantert stått der en liten stund stakkars, fordi jeg var helt i ørska og klokken kunne likså vært 02. Crap.. Sånn går det når man ser på Dexter litt for lenge utover nattan. Det toppet seg da jeg trodde jeg skulle få sove bare pittelitt til mens OC og jentene lekte, helt til jeg begynner å lukte dårlig "barbie" jente parfyme i hele 2 etg. Da hadde han løpt rundt med åpen kork (mon tro hvordan den korken gitt opp helt av seg selv, i følge jentene) og sølt ut parfyme over absolutt alt. Nå kan jeg angre på at den stabelen med nyvaskede klær ikke ble brettet i går.. Da var det bare å stå opp da! Nå har vi tatt en liten økt på Stamina og nettopp kommet hjem. Og derav til dagens bilder; nemlig noe nytt jeg tester ut!

Jeg begynte å trene 3-5 ganger i uken før sommeren. Litt i seneste laget til å satse på #bikiniformen2014, men jeg trener ikke for den (hvertfall ikke baaare) men for å bli bedre i den ødelagte kroppen min (les mer her). Kostholdet har jeg ikke endret mye på, jeg vil si at jeg har et normalt noenlunde sunt kosthold. Godteri i helgene, ikke altfor mye pasta, brød osv, masse frukt og grønt. Jeg tror jeg greier meg ganske bra. MEN, den eneste utfordringen når det gjelder mat er å få i meg nok proteiner etter trening. Dette er ganske nytt for meg, og jeg kan svært lite om tema men jeg har forstått at for å få best utbytte av treningen så skal jeg spise ganske fort etter styrkeøkten. Og dette er vanskelig.. Rett etter trening henter jeg OC på barnepass, skifter, ut i bilen, handler og tiden flyr. Brått har det gått 2 timer til jeg kan spise. Og her kommer dagens tips inn. Hun ene svigerinnen min (jeg har jo to vakre skapninger av svigerinner rundt meg) altså hun med blogg har begynt med noe nytt. Nemlig aloe vera! Selv har jeg brukt aloe vera hele mitt liv, noen ting forguder jeg og andre ting ikke. Denne proteinshaken / måltidserstatteren har jeg aldri prøvd, og Carine har anbefalt meg å teste. Ikke fordi jeg trenger noen måltidserstatter, det gjør jeg nemlig ikke. Jeg elsker mat, og ville ikke byttet ut et helt måltid med noe så kjedelig som en shake. MEN en shake til kroppen min rett etter trening, med masse proteiner - DET trenger jeg. Så slipper jeg å stresse hjem å lage mat ASAP. Det tror jeg blir bra for meg, og jeg ser frem til å teste denne. Spent på å se om jeg kjenner noe på kroppen. Hittil blir jeg fort trettbar hvis jeg ikke spiser etter trening, og det fungerer dårlig med en ett åring på slep skal jeg si dere.

Den blandes gjerne med melk, da er den best (kan også bruke eks rismelk hvis man foretrekker det) - men jeg kommer nok til å bruke vann siden jeg ikke er så glad i melk. Da smaker den sikkert ikke som oboy lengere, men det gjør ingenting. Når jeg har bedre tid kommer jeg til å putte den i smoothien. Veldig kjekt fordi jeg slipper å tenke på om jeg har fått i meg dagens dose av proteiner. Denne vil gi et kickstart! Den inneholder ikke mye kalorier, men det kan dere lese mer om på nettsiden til Carine her. Hvis dere vil se andre produkter hun selger kan dere klikke dere inn her

Collage´n med ønskelisten til NY kommer i kveld. Den er straks ferdig, men nå skal vi på vaffelparty hos Nelia & Mathea! Vi ses!

MORGENBAD OG SNART NEW YORK BABY

"Opp og hopp barn, nå drar vi på träning, også kjører vi til Torkildstranden å tar et lite morgenbad!" Lykkerus!

Og vet dere hva annet som er lykkerus? New York City in two days!! Holysmoly, tror ikke jeg kommer til å få sove.. Assa, 6 ish timer i fly, alene med kjærsten min - vet dere hva det betyr? Det betyr ferie! Ingen barn som roper mamma, ikke som må på do (annet enn meg selv, men det kan jeg takle) ingen som plutselig er sulten, har dotter i ørene, osv osv.. Listen er eviglang over ting man må regne med på flytur med 3 små. Misforstå meg rett, jeg ELSKER å være på ferie med barna mine, men da blir det ekstra deilig å fly alene når stort sett flyr med en liten barnehage. Og dere, dette var bare om flyturen. Jeg kan ikke engang begynne å fortelle om alt det jeg gleder meg til når vi lander. Vi blir i 4 dager og da skal vi få tid til shopping, Katy Perry i madison square garden, drinker, lange lunsjer og alenetid med yndlingsmennesket mitt. Vi skipper alle turistattraksjonene, det kan jeg ta en gang jeg har bedre tid, og er klar for å stå i kø.. I forkant av turen så googler jeg som en gal for å finne ut av hvilke ting man bare måå handle. Merker som er billige, ting jeg virkelig har fortjent, osv osv. Uendelige forklaringer på hvorfor jeg burde kjøpe meg hvertfall 3 par sko, en veske og haugevis av nytt treningstøy. Om dette skjer spørs om lommeboken er enig i, men jeg har likevell en ønskeliste. Slenger den ut her om litt. Men før det så stikker jeg på trening, og tar et morgenbad sammen med de fine barna mine. OC blir på land da, han er fortsatt litt i sjokk etter gårsdagens hendelse. Ref. innlegget under. Ha en god start på lørdagen så lenge! Gjør noe som gjør det GLAD!

BILDER FRA STUEN // OSLO IN MY HEART

Hola people! I dag har vi tilbragt dagen på stranden vi! Det blåste litt, men barna storkoser seg. Jeg fikk meg en liten støkk helt i starten på dagen da jeg skulle smøre 4 barn (hadde med meg en ekstra) som jeg nettopp hadde hatt tidenes samtale om regler på stranden med, da OC tusler ned til vannet, snubler og faller under. Jeg så vekk i 4 sekunder, og da jeg så opp igjen lå han med ansiktet ned under vann og viftet med armene. Jeg fikk supermom krefter og bokstavelig talt fløy ut i vannet med alle klærne på, og røsket han opp. Det gikk veldig fint, han gråt med engang og ble kun skremt. Det samme ble jeg! Jeg VET jo hvor fort sånt skjer, men fyy fader - sånt skjer såå fort...! Heldigvis ble han såpass skremt at han ikke gikk langt ut igjen. Vi får se hvor lenge det varer.. Noen vil kanskje si at det er uansvarlig å være på stranden alene med 4 barn, men jeg var sammen med andre også altså. Dessuten er jeg som en hauk når det gjelder å følge med, instiktene er på plass ;-)

Viser litt bilder fra min kjære OSLO SENTRUM plakat. Jeg elsker den! Lenge hang den i hangen, men jeg syntes den har funnet sin plass i stuen. Nå er det bare et par ting som gjenstår, så begynner jeg å bli fornøyd! Det er alltids noe som mangler, eller hva? ;-) Plakaten er fra No.217.dk , og ellers er mitt kjære teppe fra Lykkelig på haver, bord fra HAY, lampen fra IKEA, kurv fra house doctor (troor jeg), pute fra bloomingville og det samme med den søte hushyllen.

Ha en fin kveld da dere, vi ses i morgen ♥

DINNER IN THE MAKING

// sponset innlegg
Vi er hjemme i Drøbak igjen, etter en fantastisk koselig familietur! Selv om det kun er 3 dager så føles det mye lengere.. Sånn er det når det er skikkelig campingfaktor! Mat til 3 barn og 2 voksne i kjølebag i 3 dager krever sin planlegging, skal jeg si dere! Nå har Christian reist videre sammen med kompiser for noen dager, mens barna og jeg tilbringer helgen her hjemme i Drøbak, før jeg setter kursen mot New York på mandag formiddag - sammen med min kjære. GUD BEDRE som jeg gleder meg! I dag har vi tatt det med rasende ro. Jeg tok med den lille "barnehagen" som jeg liker å kalle de, på barnepassen på treningen. Når jeg lemper inn 3 stk barn så syntes det, for å si det sånn. Men de storkoser seg og jeg fikk tatt en økt med musikk på ørene, helt i ro og fred. I ettermiddag har vi hatt farfar på middag, og nå har alle dratt hvert til sitt. Maya på overnatting hos Fafa, mens Jen dro på overnatting hos fetteren like borte i gaten. For en ren og skjær lykke å ha så mye familie nært.. OC har tatt tidlig kvelden, og jeg får endelig tid til litt etterlengtet blogging, med Sex and the city på skjermen. Digg kveld i grunn!!

Husker dere samarbeide med SERLA noen uker tilbake? Jeg fikk teste deres nye tørkeark, og den falt i god jord hos småbarnsfamilien Nordby! Det gjør det enda, for å si det sånn. Tørkearkene fra Serla er praktiske da det kun er ett og ett ark, og jeg slipper å rive og bruke flere hender. Den svarte beholderen med tørkeark har jeg faktisk med meg overalt. Til vanlig står den på kjøkkenbenken, lett tilgjengelig for hele gjengen, men den er med både på stranden og i bilen. Genialt på den bilturen vi nettopp har vært på, hvor både frokost og lunsj har blitt spist i bilen.. For meg så er kluet å gjøre det enklest mulig når man har med små barn, og denne har hjulpet ved flere anledninger på campingturen vår. Så folkens, tommel opp!

Nå skal jeg lage meg en stor skål med vaniljekesam og masse frukt, jeg er sikker på at jeg spiser så mye av det at jeg likså godt kunne spist en hel plate med sjokolade ;) Og mens jeg enda er i bloggesiget så legger jeg ut bildene fra forrige ukes babyshower for lillesøsteren min. Nå er det kun dager til jeg får en helt ny liten nevø ♥♥

VI HAR DET SÅ FINT!

Det er sant! Vi elsker pippiland! Dette blir fjerde året på rad vi er her, og det har virkelig blitt de beste ferieminnene. Stikkord er; Pippi (seff) Ronja og Emil. Bittesmå hytter, køyeseng og soveposer. Tøys og tull, og ikke noe stress. Is, pippi's sukkerdrikka og enda mer is. Grilling og lek til langt etter leggetid, kun oss 5.

Stedet er Astrid Lindgrens verden, og byen heter Vimmerby. Kan ikke anbefale denne parken nok.. Mye billigere enn i noen norske fornøyelsesparker. Emil, Pippi og resten av Astrid Lindgrens "barn" er i parken fra 10-18, og annen hver time er det show. Utenom det er de på plass og hilser på, og leker med barna. I dag har jentene spilt sjakk med Ronja, mens OC har snakket med skalleper i Mattisborgen. Det kan ikke bli mer personlig enn det... Nå er der over og ut, jeg sovner straks. Dette tar på :-)